Kärt barn har många namn. Du kan kalla mig kommunikatör, content manager, copywriter, webbredaktör – eller kanske helt enkelt marknadsförare?
Sedan jag tog examen från Södertörns högskola i Stockholm 2013 – där jag studerade programmet IT, medier och design samt tre terminer journalistik, har jag arbetat som webboriginalare, produktionskoordinator, content manager och marketing manager på företag inom mode, bildförsäljning, barnprodukter och kundinsikt (B2B). Nyhetsbrev och artiklar har kommit att bli en röd tråd och mitt starkaste ben genom alla mina jobb, men jag har även erfarenheter av att skriva SEO-texter för produktsidor, storytelling för FB Ads, SMS-marknadsföring, SoMe-captions, display-annonser, intervjuer, webbtexter, pressreleaser, whitepapers och annat. I min breda kommunikatörsroll har jag även haft nytta av mina kunskaper inom UX, grafisk design, rörlig bild, projektledning och etnologi.
Jag är analytiskt lagd och har alltid ett strategiskt tänkande när det kommer till att skapa konverterande innehåll. Uppföljning efter uppsatta KPI:er och mål är en självklarhet för att veta att jag är på väg i rätt riktning. Sa jag att jag är snabb också? Skicka gärna ett ”Hej!” till min inbox så berättar jag mer om mig över en kaffe eller ett samtal.
Hoppas vi hörs!